Adidas Marka Davasını Kaybetti

Adidas, Thom Browne şirketine ait tasarımlarda kullanılan dört şeritli desenlerin, 1949 yılından beri kullandığı üç şeritli logosuna benzediğini ve marka haklarını ihlal ettiği gerekçesiyle 2021 yılında dava sürecini başlatmıştı.

 

Browne, dava sürecinde şerit sayısının ve hedef kitlelerinin Adidas ile farklı olması sebebiyle ortalama tüketici nezdinde karıştırılma ihtimalinin mümkün olmadığını, bunun yanı sıra İtalya merkezli Zegna’nın 2007’den beri dört şerit motifini kullandığını ve Adidas’ın daha önce yasal yollara başvurması gerektiğini savundu.

 

New York Güney Bölge Mahkemesi’nde görülen davada jüri, Adidas’ın Browne’un şirketi tarafından kullanılan dört şeritli tasarımların üç şeritli tasarımlarına benzediği ve tüketici nezdinde karışıklığa sebep olduğu yönündeki iddialarını reddetti.

Simaj Patent Logo